Challenge: Een hele week suikervrij!

Al eerder schreef ik over tips om gezonder te leven, en hoewel ik mezelf er écht aan probeer te houden is het toch wel héél lastig om alles in een keer toe te passen en het goed te doen. Dit weekend ging het ‘mis’ toen ik bij mijn ouders op bezoek was. Lekkere koekjes, taartjes voor m’n moeders verjaardag en net ook nog bonbons. Nu voel ik me echt belabberd! Een sugar rush raast door m’n lijf, ik ben rusteloos en wil het liefst eigenlijk nog veel meer suiker. Ik voel het allemaal in m’n buik zitten en it ain’t feeling good. Bah! Dus, ik gooi het roer om! Een hele week suikervrij. Doe je mee?

Zoals ik al zei, het ging bergafwaarts met m’n eetpatroon. Niet alleen dit weekend, maar ook de afgelopen week. Ik had me – na weken inhouden – toch laten gaan bij het koekjesschap van de Jumbo en Oreo koekjes in m’n mandje gedaan. Ohhh zo lekker! Eentje kan geen kwaad, en ach, twee of drie… Maar binnen de kortste keren waren ze op. Ik kocht een nieuwe rol, die ging op, en toen kocht ik American Cookies. Geez! Ik merkte hoe verslavend suiker eigenlijk werkt. Eerst had ik er weken geen behoefte aan, nu legde ik het alweer standaard in mijn boodschappenmandje. Slecht, slecht slecht!

Dus, ik ga een week proberen alles met suiker te vermijden. Geen koekjes, geen gezoete koffie, geen ijs, geen snoepjes, niks! Fruit blijf ik wel eten, hoewel daar natuurlijk ook suikers inzitten, maar dat stikt dan ook weer van de vitamines dus dat blijf ik lekker doen.

Het stomme van suiker is dat na de suger high altijd de sugar low komt. En dan zit je met de gebakken peren! Je voelt je futloos, ellendig en gaar. En er lijkt maar een oplossing: suiker! Daarbij heb ik met zo’n volle buik ook helemaal geen zin meer om te sporten of om uberhaupt overeind te komen. Een vicieuze cirkel! De laatste tijd studeerde ik ook nog vaak thuis door m’n rustige rooster, en dan slaat de verveling al gauw toe. Oplossing? Koekjes! Slecht he?

Dus. We gaan het een week suikervrij proberen. En ik ben heel benieuwd of er hier meiden zijn die een week meedoen! Een weekje maar, zeven dagen! Daarna ga je wat mij betreft weer lekker je gang, maar als het goed is ben je afgekicked en is de behoefte ook minder. Klinkt goed toch?

Ik ga het proberen echt diehard te doen, en hoop dat het lukt. Dus ook geen pindakaas, geen hagelslag (boe!), geen ketchup, geen frisdranken, en ook geen muesli/cruesli met suiker. Ook voor jullie geldt dan: geen energiedrankjes, snoepjes, suiker in je koffie of thee of toetjes.

Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte – ook als ik hopeloos faal – en zou het super leuk vinden als jullie meedoen! In het weekend volgt een update!

Laat een comment achter of je meedoet of niet, en laat je updates achter bij dit artikel of bij mijn eigen update. Die voeg ik dan samen bij het laatste artikel (evt. met een linkje naar je blog)

Disclaimer: foto’s van weheartit.com

Getagged , , ,

14 thoughts on “Challenge: Een hele week suikervrij!

  1. Inge schreef:

    Leuk initiatief!
    Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met mijn suiker enorm te beperken. Dus geen frisdranken meer, geen koekjes, geen chocolade, geen snoep,… Ik eet wel fruit, en op mijn boterhammen zou er ook wel eens chocopasta liggen, want ik eet niet echt iets anders op mijn boterhammen… Erg, i know 😀 Ah, en ik doe nu stevia in mijn thee ipv suiker.
    De eerste week is het moeilijkst, maar als je eens een week verder bent, voel je zelf wel dat het gemakkelijker wordt. Ik kan nu zelfs koekjes laten liggen! Shock!! De zin in suiker is ook grotendeels weg.

    Succes ermee!!

  2. beautybootable schreef:

    Oh en die lekkere foto’s en opsommingen van alles wat zo lekker is zullen zéééker helpen hooor!!!! 😀 Nuja, het is een leuk initiatief! Ik ben zowieso deze week al aan het water drinken/fitnessen en shakes drinken van herbalife. Maar al het lekkers een weekje afzweren .. zal moeilijk worden 😉

  3. Ragna schreef:

    Ik ben niet echt een zoetekauw, maar moet wel altijd suiker in mijn kopje thee hebben. En een koekje of snoepje vis ik regelmatig uit mijn keukenkastje. Ik wens jou – en iedereen die meedoet – ontzettend veel succes! 🙂

  4. xxtherese1 schreef:

    goede actie! ik ga ook meedoen! 🙂

  5. begirlish schreef:

    Veel succes! Ik ga het niet doen, want heb suiker echt nodig (:

  6. Paola schreef:

    Wat goed dat je dit doet! Ik ben benieuwd hoe het je af gaat! Ik zou er ook eens wat meer op moeten letten!

  7. Lifesplash schreef:

    Veel succes! Gaat je vast wel lukken. 😉 Ben zelf al geen zoetekauw. Dus heb het niet nodig. 🙂

  8. joycelysanne schreef:

    Wauw, goed zeg! Ik zou het echt niet kunnen, echt heel erg =) Ik ga denk maar beginnen met minderen en dán pas stoppen!

  9. arletta schreef:

    Ik doe mee! Al veel bij ons is suikervrij en het enige wat ik probeer te snoepen zijn de suikervrije dropjes. Dus dit zal niet een extreem zwaar weekje worden voor me!

  10. Tessa schreef:

    Succes. Zelf eet of drink ik eigenlijk al vrij weinig producten waar suikers inzitten. Misschien als je thuis zit druiven gaan eten ofzo, die heb je niet zo snel op en ze bevatten niet de ongezonde suikers waar je vanaf wil.

  11. Tessabd schreef:

    Eerlijk? ik denk dat ik het geen dag zou volhouden.. ik heb een lage bloeddruk en voel me al snel ‘flauwtjes’ (vooral in de ochtend) en het enige wat dan helpt is een druivensuikertje of een glas frisdrank. Ik zou dus niet zonder suiker kunnen

Geef een reactie

