Review: Catrice Revoltaire Explosive Combination

Nog een blogpost over Catrice Revoltaire? Ja, nog één! Origineel? Niet echt. Maar mijn mening misschien wel. De producten die ik heb geprobeerd – bovenstaand oogschaduwpalette en de lipstick Nude Alarm – vond ik niet zo spectaculair als de meeste bloggers. Waarom niet? Lees snel verder!

Ik moet zeggen, de gehele Revoltaire collectie ziet er prachtig uit. Het is zó leuk om te zien dat een budgetmerk als Catrice zoveel aandacht besteedt aan de ‘look & feel’ van de limited editions die ze uitbrengen. Beide palettes, deze en ‘toxic combination’, zijn origineel door de toegevoegde felle kleur (roze) en groen bij toxic. Daarnaast zien ze er dus ook nog prachtig uit!Ik was enthousiast toen ik de kleuren zag, hier kan je echt zowel een daglook als een avondlook mee maken. De bruintinten zijn echt helemaal mijn soort kleuren. Die heb ik dan nu ook al een paar dagen met heel veel plezier gedragen. De roze kleur vind ik een leuke toevoeging. Ik breng het in het midden van mijn ooglid aan, waardoor de gehele look wat zachtroze wordt. Ook mooi als felle kleur in je buitenste ooghoek!

Inderdaad, tot nu toe niets meer dan lof. Maar wat valt er nu zo tegen?

Kijk goed naar de swatches. Van de eerste drie kleuren kwam goed pigment af. Niet fantastisch, maar wel goed. Maar zie je dat treurige vlekje op mijn pink? Dat moet de eyeliner voorstellen. My God, wat een teleurstelling. En ik maar wrijven en proberen. Vera van veracamilla.nl vond het ook al tegenvallen, en we probeerden het nog met een nat kwastje. Maakt niets uit. Het wordt misschien een lichtgrijze oogschaduw, maar ab-so-luut geen eyeliner.

Goed, nu kan je zeggen, wat loop je nou te zeuren. Drie van de vier kleuren vind je toch mooi? Ja, dat vind ik ook. Maar ik vind ook dat als je zo’n palette een ‘Smokey Eyes Palette’ noemt, de donkere kleur toch vrij cruciaal is. Er is nu namelijk gewoon geen smokey eye mee te maken. Het voordeel van zulke palettes is toch juist dat je een complete look in een verpakking hebt? Dat is dus niet het geval.

Nogmaals, voor een daglook kan je er een mooie look mee maken, en het is dan voor het geld ook zeker een leuke aankoop. Staat leuk in je stash, en mooie naturelle kleuren voor als je die nog niet hebt. Maar een smokey eye? Onmogelijk. Catrice had er wat mij betreft beter aan gedaan om ze een andere naam te geven en dan in plaats van de eyeliner er een zachtroze, of juist donkere bruin aan toe te voegen. Waar het is misgegaan begrijp ik ook niet helemaal, Catrice heeft doorgaans wel goede pigmentatie en ook prima eyeliners.

Nogmaals, ik vind het om allerlei redenen wél een fijn palette, maar koop ‘m niet als je een Smokey Eyes palette wil hebben. Wel als je er een neutrale daglook mee wil maken, dan is het ideaal!

Tot slot, de Nude Alarm lipstick. Ik heb er geen geschikte foto van om dat het te bewolkt was buiten. Mooie kleur, maar vre-se-lijk op je lippen. Droog, hard, trekt in de lijntjes en toont velletjes. De andere kleuren zijn beter heb ik het gehoord! Vera van veracamilla.nl heeft mooie swatches gemaakt zodat je het goed kan zien!

Getagged , , , , , ,

20 thoughts on “Review: Catrice Revoltaire Explosive Combination

  1. Kayla schreef:

    Ik heb deze ook gekocht, vind het inderdaad ook jammer dat de eyeliner niet goed gepigmenteerd is, maar de andere kleuren zijn wel erg mooi!

  2. beautybootable schreef:

    Heb veel van die collectie, maar geen oogschaduw palette, want het waren zowieso mijn kleuren niet. maar wel spijtig van die eye liner.

  3. begirlish schreef:

    Ziet er goed uit, maar de kleuren spreken mij niet zo aan, dus wordt hem niet voor mij (:

  4. ModeDelight schreef:

    Ik heb zo staan twijfelen in de winkel toen ik deze vast had. Heb het uiteindelijk niet gedaan maar daar heb ik nu alweer spijt van! De kleuren zien er mooi uit

  5. Malou schreef:

    Wat een mooie kleuren!

  6. Liliane schreef:

    Jammer van de ‘eyeliner’. Rest van de palette vind ik wel erg pretty.
    Weet alleen niet of ik hem speciaal genoeg vind om te halen (naast dat ik de collectie nog niet tegen gekomen ben).

    • glamblogmadeli schreef:

      ben ik wel met je eens hoor, de kleuren zijn niet spectaculair. Maar ik vond het wel een handig kitje om mee te nemen, en het zag er zo leuk uit! Jammer dat je ze nog niet hebt gezien, bij mijn kruidvat lagen ze er wel op 1 mei, maar ging heel hard

  7. Jorinde schreef:

    Ik heb het paletje ook. Ik heb de kleurtjes al gebruikt, maar de eyeliner nog niet en die hoef ik blijkbaar ook niet te gebruiken haha!

  8. MissEvie.nl schreef:

    De kleurtjes vind ik erg mooi! Jammer dat de eyeliner tegenvalt. Kun je die niet als een basis gaan gebruiken? Of komt er echt nauwelijks iets af?

    • glamblogmadeli schreef:

      nee, het is echt letterlijk doffe ellende, en de zachte rommelige grijs die er vanaf komt doet de mooie kleuren ook niet beter uitkomen. Echt een mislukking in iets dat verder heel mooi is!

  9. Simone schreef:

    Ik vond beide onderste kleuren tegenvallen. Helaas pindakaas… Gelukkig had ik hem voor de helft van de helft, €1,13. Ik had hem gekocht tijdens de 1+1 gratis actie van Trekpleister, maar hij was helemaal kapot van binnen. Dus kreeg ik er weer de helft vanaf.

    • glamblogmadeli schreef:

      wat stom dat ‘ie al kapot was! Ik vind die ene kleur nog wel goed werken, krijg er wel mooie looks mee. Maar het is niet super inderdaad, en die eyeliner dus echt afschuw haha. Goeie deal wel, valt er nog mee te werken ondanks dat ie kapot is?

  10. Laura schreef:

    ik heb ze ook ! xx

  11. joycelysanne schreef:

    Ik vind de kleurtjes mooi, al moet ik zeggen dat ik roze wel een lastige kleur vind! Ik zou zelf eerder voor de groene gaan, omdat ik roze met mijn blauwe ogen niet zo mooi vind=)

  12. Beauty Koning schreef:

    Mooie palettes om te zien, gorgeous! De pigmentatie is op zich wel oké!

Geef een reactie

