L’oreal Falsh Lash Telescopic & Lash Architect 4D Review

Tijdens de Kruidvat 1+1 actie trakteerde ik mezelf op de vernieuwde L’oreal Fals Lash Telescopic. Daar had ik al lang op gehoopt, want een tijd geleden wilde ik die al kopen bij een actie van ICI Paris. Zij hadden de Telescopic op dat moment niet op voorraad, en dus koos ik voor de 4D. Ik had zowel de oude Telescopic en de oude 3D met veel plezier gebruikt, dus het was een goed alternatief. Toch ben ik er niet zo ontzettend tevreden mee, en greep ik al gauw naar de nieuwe Telescopic. Vandaag een vergelijking van deze twee mascara’s!

The Facts:
L’oreal Falsh Lash Telescopic: 15,99 euro

Breng je wimpers naar een nieuwe dimensie met False Lash Telescopic mascara van L’Oréal Paris! De 1.2mm Micro-stretch vezels zorgen voor een hele nieuwe dimensie in lengte. De telescopische borstel omhult daarnaast & verlengt elke wimper.

L’oreal Lash Architect 4D: 15,99 euro

L’Oréal Paris vindt het valse wimper effect opnieuw uit met Lash Architect 4D. Een opvallende blik vanuit elke hoek. Fascinerend!

Dus kort gezegd is de Telescopic met name bedoeld om je wimpers te verlengen, en is de Lash Architect ook bedoeld voor daadwerkelijk vollere wimpers. Het is maar net waar je naar opzoek bent!

De verpakking:
Wat de verpakking betreft wint de Telescopic mascara. Waarom? Hij sluit beter. Omdat het borsteltje van de 4D meer klontert blijft er meer mascara aan de opening plakken, ik heb al vaak gemerkt dat ik de mascara per ongeluk niet goed had afgesloten. Dat kan aan mij liggen, maar dat merkte ik ook al met de voorloper; 3D die in dezelfde verpakking had. Daarnaast vind ik de 4D ook minder fijn in mijn hand liggen door de puntige dop. De Telescopic is minder lomp, sluit beter en houdt fijner vast. En ik vind het model – net een echte telescoop – ook heel apart.


Het borsteltje:
Zoals je kan zien is het borsteltje van de Telescopic dunner dan die van de 4D. Ook zijn de haartjes van de 4D veel ruiger en dikker dan de Telescopic. Sterker nog, de stekeltjes van de Telescopic zijn geen haartjes, maar siliconen puntjes. Het verschil in borsteltje is natuurlijk logisch, ze beloven immers allebei ook een verschillend effect.

De mascara:
Wat ook goed te zien is op de foto van de borsteltjes is het verschil in de hoeveelheid mascara die het borsteltje pakt. Op het borsteltje van de Telescopic zie je de mascara niet eens zitten, ook niet op de rest van het staafje. Bij de 4D hangen de klonten mascara overal aan het borsteltje, en ook op staafje. Dat vind ik echt vervelend, want zo komt het dus al klonterend uit de tube en daardoor wil de verpakking bij mij ook niet goed dicht.

Het resultaat:
Het verschil in effect vind ik niet eens zo heel erg duidelijk. Vandaag heb ik links 4D gedragen en rechts Telescopic. Ik heb vergelijkende foto’s voor jullie gemaakt. Telescopic verlengt inderdaad, en 4D verdikt ook een beetje. Maar dat verdikken vind ik niet zo positief omdat het dus ook vrij snel klontert. Toch vind ik de 4D wel fijn in gebruik als ik ga stappen of uitga, omdat je er wel echt een dramatische wimperlook mee kan maken. Dat wil met de Telescopic minder. Zie hieronder de vergelijkende foto’s. Ik heb trouwens geen gebruik gemaakt van een wimperkruller, dat doe ik nooit.

Conclusie:
Tja, het is dus maar net wat je wilt eigenlijk. Ik heb van mezelf al vrij zwarte wimpers en ze zijn ook aardig lang. De Telescopic maakt ze alleen nog langer en geeft me een mooie open blik. Dat doet de 4D ook wel, maar het aanbrengen gaat gewoon lastiger en ik vind het klonteren ook niet echt prettig. Ik kies dus voor de Telescopic, maar het is ook een kwestie van het effect dat je met de mascara wil bereiken.

Winnaar: L’oreal Falsh Lash Telescopic

Getagged , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “L’oreal Falsh Lash Telescopic & Lash Architect 4D Review

  1. BeautyChef schreef:

    Hm die 4D klontert inderdaad wel een beetje, jammer! Dan zou ik ook toch eerder voor die andere gaan 🙂

  2. MissEvie.nl schreef:

    Falsh lash ziet er in deze vergelijking naar mijn idee beter uit!

Geef een reactie

