Chilly vs. Lactacyd

Een tijdje geleden zag ik de Chilly fles samen met een pakje doekjes bij de Kruidvat liggen, afgeprijsd naar 4,99. Ik besloot ‘m mee te nemen en te vergelijken met de wasgel die ik heb van Lactacyd. Wat vind ik er van? Kijk mee!

The Facts:
Lactacyd kost 5,45 in de winkel voor 200 ml.
Chilly Delicate kost 4,99 in de winkel voor 150 ml, een stukje duurder dus.

Ik kocht de Chilly in een voordeel pakket met de wipes, die normaal 2,89 kosten. Die kreeg ik er dus gratis bij. Ik werd eigenlijk verleid door de doekjes. Ik vind het zo handig dat de verpakking zo klein is, hij past precies in een vakje van mijn tas.

Allereerst, heb je zo’n wasgel wel echt nodig? Zover ik weet is het antwoord nee. Het allerbeste blijft om alles down under alleen met lauw water schoon te houden, en zeker geen zeep. Maar goed, dat betekent niet dat het wel heel fijn kan voelen om met een lekker geurende wasgel jezelf op te frissen, zeker als je seks hebt, als je ongesteld bent of als het warm is buiten, toch? Ik gebruik de wasgel dan ook niet standaard iedere ochtend of avond, maar gewoon als ik het fijn vind om me even op te frissen.

De verpakking:
Hier kan ik kort over zijn; Lactacyd wint bij uitstek. Lactacyd heeft een simpel zachtgroen doorzichtig flesje. Ik ben altijd fan van doorzichtig, dan weet je hoeveel product nog in de verpakking zit. Verder zit het flesje er fris uit en niet zo herkenbaar, dat vind ik op zich wel prettig want het is nou niet persé een product dat in m’n kamer staat te shinen, haha.

De Chilly fles is ongelooflijk lomp en groot, en dat terwijl er minder product in zit. Ik begrijp niets van de vormgeving. Om een of andere reden zit er dan ook nog een werkelijk gi-gaaan-ti-sche dop bovenop de fles. Ik weet niet waarom, want het pompje kan je in een lockmode zetten dus echt lekken kan niet. Het pompje vind ik ook niet perse handig, maar dat is misschien persoonlijk. Een pompje vind ik alleen echt handig voor bij de wastafel, en zo’n fles staat bij mij in een kastje of onder de douche. Een pompje werkt alleen als je de fles op een harde ondergrond hebt staan zodat je er druk op kan hebben. Ik hoop dus dat ze de verpakking wijzigen!

Het product:
Beide producten zien er vergelijkbaar uit, doorzichtig, en hebben dezelfde substantie, die van een douchegel. Qua ingredienten kan ik ze moeilijk vergelijken, want die staan – vreemd genoeg – niet op de Lactacyd fles vermeldt. Wel op de bijbehorende doos, maar die heb ik niet meer.

De Geur:
Hier wint wederom Lactacyd. Aan de Lactacyd wasgel zit een frisse, lichtbloemige geur. Niet te sterk, maar heel subtiel. Gewoon lekker.

Chilly daarentegen ruikt héél vreemd vind ik. De geur doet me denken aan ziekenhuizen, er zit een beetje een steriele geur aan. Opzich prima voor een ‘medisch’ product, maar dan heb ik liever een geurloos product dan zo’n naar medisch geurtje.

Het resultaat:
Beide producten werken fijn en geven een fris gevoel. Helaas prikt de Chilly gel bij mij soms een beetje en dat vind ik toch wel negatief. Lactacyd laat een fijner gevoel achter, dus ook hier wint Lactacyd.

Conclusie:
Ik blijf trouw aan Lactacyd. Ik vond het echt gedoe om de Chilly verpakking te gebruiken, en toen ik merkte dat het soms prikt was ik er eerlijk gezegd al snel klaar mee. Daarbij is de Chilly gel ook duurder dan de Lactacyd (hoewel dat niet geldt als je, zoals ik, de Kruidvat voordeel verpakking kiest met de doekjes).

Er zijn nog twee varianten van de Chilly gel: gewoon en protect. Ik had delicate, voor de gevoelige huid. Daarom was ik extra verrast dat het prikte.

Cijfer:
Lactacyd: 9. Er is gewoon écht heel weinig op aan te merken!
Chilly: 6. Voldoet aan de eisen, maar wat een onhandige verpakking. En dat prikken vind ik helemaal niks. Jammer!

Getagged , , , , ,

12 thoughts on “Chilly vs. Lactacyd

  1. MissEvie.nl schreef:

    Chilly lijkt me echt helemaal niets. Er was een enorm schreeuwerige reclame campagne voor wat me absoluut niet trekt! Ik gebruik al jaren af en toe Lactacyd om me op te frissen. Ik heb de foamwash die in een pompflacon zit, ik vind deze erg fijn en handig in gebruik. Geen irritaties en rare geurtjes 🙂

    • glamblogmadeli schreef:

      Ja, die campagne stond me ook zó tegen! Wat me met name overhaalde om dat voordeelpakket te proberen waren dus die mini wipes. Ik ben wel blij dat de vormgeving van Lactacyd een beetje is veranderd, want die ‘oude’ verpakking schreeuwt echt Lactacyd en zag er een beetje medisch uit haha

  2. Malou schreef:

    Chilly spreekt me ook helemaal niet aan, zoals Evie ook al zegt zijn de reclames heel irritant. Dat prikken lijkt me helemaal niks trouwens.

    • glamblogmadeli schreef:

      Nee dat prikken vond ik dus ook echt heel vervelend! Het irriteerde maar heel even, maar toch, moet toch niet de bedoeling zijn, zeker niet bij de ‘delicate’ variant zou je zeggen. Niks ‘mijn chilly’ 😉

  3. Simone schreef:

    Dit soort producten is helemaal niet goed voor down under…

    • glamblogmadeli schreef:

      Zoals ik al zei, je hebt het niet echt nodig en lauw water voldoet. Ik gebruik het ook niet dagelijks, dat moet je niet doen. Maar ik vind het wel fijn om te hebben, omdat het soms wel even een fris gevoel geeft. Of het helemaal niet goed is weet ik niet, maar het is niet nodig en inderdaad alles zo natuurlijk mogelijk laten is het beste 🙂

  4. Louna Beauty schreef:

    Ik denk dat het niet echt nodig is dit spul. hihi.. Ik weet niet wie dit bedenkt hihi. Tip: gebruik wat plaatjes tussendoor.. leest de tekst makkelijker weg. 🙂 liefs

  5. Amanda schreef:

    Deze review van vs van dit soort producten vind ik tof! Nog niet eerder gezien. Gebruik zelf sinds kort ook Lactacyd, fijn spul!

  6. soraya schreef:

    Leuk dat je ook zulke producten revieuwt, ik durf t zelf eigenlijk niet te gebruiken heb het wel een tijdje gedaan en nergens last van gehad maar toen ik zoveel horror verhalen hoorde over schimmels en dergelijke ben ik er maar mee gestopt en gewoon door gegaan met alleen water. xx

    • glamblogmadeli schreef:

      Hey Soraya, Ik gebruikte ze ook nooit om precies dezelfde reden hoor, ben er heel voorzichtig mee. Maar zoals ik al zei in het artikel, ik vind het wel fijn om te hebben, af en toe voelt dat toch gewoon even frisser 🙂 x

Geef een reactie

