Inspiratione! Budget make-overs voor je (studenten)kamer!

Ik heb een nieuwe verslaving: www.apartmenttherapy.com. Het is echt afschuwelijk, ik heb er denk ik al drie uur vrije tijd aan verspild deze week. Het werkt dus echt therapeutisch! Er wordt ontzettend veel gepost, en het is even zoeken, maar ik heb met name gezocht naar metamorfoses die niet duur zijn en die iedereen kan toepassen. Met name geschikt voor studenten op kamers, maar ook voor als je nog thuis woont en het leuk vindt om voor weinig geld kleine dingen in je kamer te veranderen! 

Kijk nou! Dit saaie, oersaaie ikea kastje is getransformeerd tot iets super origineels! Kost wel even wat moeite denk ik, maar is niet duur en je kunt ‘m niet meer terug herkennen! Dit vind ik echt heel leuk om te zien.

En ook deze lampjes. De kringloopwinkels staan er vol mee, voor 75 cent kan je ze meestal al meenemen. Dit meisje heeft ze knalgeel geverfd en er leuke kapjes opgezet, gaaf toch?


Nog een keer ikea, in de typische ikea kleuren; wit en lichthout. Door folie op de laadjes te plakken met donker hout krijgt het bureau een veel hippere look, en is het ikea gevoel helemaal verdwenen! Subtiel verschil, maar het oogt echt anders!

Ik heb dit zelf ook wel eens gedaan, en het blijft leuk. Setjes briefkaarten ophangen aan een mooi touwtje met schattige wasknijpertjes. Staat leuk, en voor maximaal tien euro ben je klaar en is je witte muur niet zo wit meer!

Wie heeft ze niet, stapels Glamours, Cosmopolitans etcetera. Dit werkt alleen mooi met tijdschriften die een ‘rechte’ kaft hebben, dus die vrij dik zijn. Stapel ze op, doe er een mooi lint omheen en tadaaa, een nieuw nachtkastje! Kan natuurlijk ook met boeken, maar zo met tijdschriften vind ik het heel leuk staan, en die lees je vaak toch niet terug.

Wat vinden jullie van de tips? Heb je zelf ook nog andere ideeën?

Getagged , , , ,

15 thoughts on “Inspiratione! Budget make-overs voor je (studenten)kamer!

  1. begirlish schreef:

    Handig zeg! Krijg je zeker inspiratie van!

    p.s. Jouw reacties kwamen in mijn inbox als spam te staan?

  2. Amanda schreef:

    Wat een leuk artikel!

  3. bellachique schreef:

    Oh zalig idd! Ik kan ook echt uuuuren op zo’n sites zitten, ze zijn zo inspirerend en leuk!

  4. Paola schreef:

    Wat een leuk artikel! Er zitten mooie dingen bij!

  5. juliapentcheva schreef:

    Wat een leuke tips&trics allemaal! Ik heb een vraagje: op welke type witte vloer staan de samengebonden tijdschriften? Het effect witte muur/vloer is echt heel knap.

  6. Ikram schreef:

    Ik ben zelf dol op fotograferen en mijn mooiste foto’s druk ik af en omkader ik 🙂 Om de zoveel tijd nieuwe decoratie dus 😀

Geef een reactie

