Opgemaakt!!

Oké, oké, opgemaakt is misschien een groot woord maarrr I hit pan! Op toch wel drie producten, dus dat is de moeite waard voor een blogpost als je het mij vraagt. Daarbij heb ik nog een ander product écht op gemaakt, mijn skin79 bb cream. Dus, vier producten in totaal! Heb ik er van genoten of vond ik ze rampzalig?

Catrice oogschaduw in ‘Oops nude did it again’:
Finally! De eerste oogschaduw waar je de ‘pan’ kunt zien (je moet wel heel goed kijken, er zit een klein rondje in het midden!).Een heel fijn kleurtje die ik vaak gebruik als basis, in de inner corner of gewoon als mooie overdag-schaduw-look gecombineerd met iets uit m’n Naked Palette. De oogschaduw is wel een beetje poederig af en toe, dus je hebt snel teveel op je brush zitten. Deze kan nog wel even vooruit, maar pan is tenslotte pan, en dan laat ik het vast zien!

Benefit ‘Some kind of Gorgeous’ Lite:
Deze foundation heb ik een jaar geleden gekocht in de Sephora. Ik had besloten iets van Benefit te kopen en heb me gek gezocht op internet naar goede reviews. Deze kwam echt heel goed uit de bus, en ik had een foundation nodig. De verpakking is ongelooflijk leuk en handig ook nog. Er zit een spiegeltje in en onder de foundation zit een vakje met een sponsje. Hij is lekker creamy, en na een jaar nog net zo zacht als in het begin.

Maar ik was eigenlijk niet zo enthousiast. Hij is creamy in de verpakking, maar zodra ik ‘m uitsmeer wordt het best wel droog. Daarnaast dekt het niet heel goed en vind ik het heel veel gedoe om aan te brengen. En binnen de kortste keren was de pan al te zien! Zoveel had ik het helemaal nog niet gebruikt, dus dat was jammer.

Ik was dus niet enthousiast en stapte uiteindelijk over naar m’n Skin 79 BB cream (zie hieronder). Omdat ik het wel zonde vond om zo’n duur product niet te gebruiken heb ik ‘m omgedoopt tot concealer om kleine oneffenheden net iets beter mee aan te zetten dan de BB cream. Dat werkte prima, maar niet goed genoeg om te zeggen: koop ‘m!

Hij is namelijk duur duur duur, 35 euro. Je voelt ‘m al, dat vind ik het niet waard. Zo fantastisch werkt het niet, en er is veel beters in die prijsklasse rijgen, zoals de Chanel Vita Lumiere Aqua foundation.

Ik bewaar ‘m braaf en hij komt vast wel weer van pas, maar ik koop ‘m nooit weer!

Skin 79 BB Cream:
Gekocht op advies van veracamilla, en heb ‘m met veel plezier gebruikt. Makkelijk in gebruik, ziet er leuk uit en werkt heel fijn. Het is een aziatisch product, en daarom is de cream ‘whitening’. Het valt bij deze mee, maar hij doet het wel. Ik denk dat Vera iets bleker is dan ik en er daarom geen last van had, ik merkte het wel een beetje. In de winter was het wel echt perfect want dan ben ook ik een klein wit spookje, maar nu de zon weer een beetje schijnt is de cream toch echt wat te bleekmakend. Blijft een fijn product en koop ik volgende winter misschien wel weer! Wel een beetje duur, met verzendkosten toch wel zeker twintig euro. Heel geschikt voor bleekscheetjes die een licht dekkende bb cream willen proberen, en bereid zijn iets meer geld uit te geven!

Catrice concealer palette:
Deze heb ik echt al heel lang, ik gok een jaar of twee. Ik ben ‘m een tijdje vergeten, toen weer gevonden en heel veel gebruikt. Ik gebruik de roze kleur onder m’n ogen om het blauw te verdoezelen, en vervolgens de donkerste kleur er over heen. De huid onder mijn ogen is redelijk bleek, en die donkere kleur helpt erg goed. De lichte kleur gebruik ik om m’n neusvleugels heen, daar is het altijd een beetje grauw en rood. Groen is bedoeld om rode pukkeltjes mee te verdoezelen, maar dat werkt eigenlijk alleen als je vrij dekkende foundation aanbrengt daarna, anders blijf je het zien. Dat draag ik niet vaak, dus ik gebruik het niet zoveel. Wel als ik uitga en al het rood uit mijn gezicht wil. Voor een klein plekje werkt deze prima, voor grotere rode gedeelten op je huid zou ik voor iets vloeibaars gaan.

Ik gebruik deze concealer altijd onder mijn bb cream/foundation, werkt ‘t best voor mij! Hij kost echt helemaal niks, in ieder geval niet meer dan vijf euro maar volgens mij nog minder. Hij past perfect in ieder make-up tasje, en ik ben er echt blij mee. Ik heb andere concealers gebruikt, en er zijn vast betere, maar voor mij en mijn kleine plekjes en wallen (‘t valt allemaal wel mee) is het genoeg.

Zoals je ziet is de verpakking helemaal uit elkaar gevallen, de scharniertjes zijn namelijk afgeknapt. Maar volgens mij lag dat meer aan mij en mijn onhandigheid dan aan de verpakking. Ik kon ‘m daarom niet meer goed gebruiken omdat het product dan uitdroogd, dus reden voor een nieuwe. De lay-out is iets veranderd maar het product hetzelfde. Makkelijk in gebruik en lekker creamy.

Maak jij regelmatig producten op? En koop je dan weer iets nieuws of blijf je trouw aan hetzelfde?

Getagged , , , , , ,

13 thoughts on “Opgemaakt!!

  1. joycelysanne schreef:

    Leuk artikel! Ik maak eigenlijk nooit producten op, stiekem wel erg!

  2. Sandra schreef:

    Leuk artikel! Op eBay heb je die bb cream ook voor $15 inclusief verzenden, misschien een tip 🙂

  3. Sanne schreef:

    leuk om te lezen! ik ben ook bezig om de producten die ik al langer heb op te maken. Die catrice concealer heb ik ook, ik vind hem zelf echt superfijn, de tweede kleur is bij mij echt al helemaal leeg en de eerste zie je ook al pan 🙂 xx

  4. begirlish schreef:

    Leuk artikel! Ik ben ook fan van de Catrice concealer, gebruik hem iedere dag (:

  5. Sootjeelina schreef:

    Ik houd echt zo erg van die Cartrice oogschaduws! Ik heb zelf een goude, hij is echt prachtig
    En bedankt voor je comment, ik ben niet van plan er een review over te schrijven omdat mijn blog niet echt een beautyblog is, maar ik kan je hier wel vertellen dat hij echt super is, voor zover ik nu weet. Hij smeert lekker en is heel goed voor je huid door de Aloë Vera. Het enige minpunt is dat hij een beetje vreemd ruikt, maar verder ben ik fan!

    xoxo Sootjeelina ❤

    • glamblogmadeli schreef:

      ja, heel mooi! Er zitten wel betere en mindere tussen trouwens. Bedankt voor de tip, ik ga ‘m proberen in de winkel. Wel jammer dat ‘ie vreemd ruikt, dat vind ik ook vervelend aan de tea tree lijn bijvoorbeeld, hoewel het wel goed werkt!

  6. Sootjeelina schreef:

    En verder nog heel erg bedankt voor het volgen ❤

    xoxo Sootjeelina ❤

  7. MissEvie.nl schreef:

    Leuk artikel! Jammer dat de Benefit foundation zo waardeloos is achteraf 😦

Geef een reactie

