Review: Blush Sorbet van Essence (Limited Edition Fruity)

Één van mijn nieuwe aanwinsten na mijn Kruidvatbezoek is deze nieuwe blush uit de limited edition ‘Fruity’ van Essence. Ik heb ‘m voor je getest!

De naam is écht spot on. Als je het potje open doet, doet het product me inderdaad meteen denken aan een cassis sorbet die al een beetje is gesmolten. Het is daarmee ook een stuk vloeibaarder dan blush mousses of blush soufflés!

Verpakking:
De blush komt in een stevig glazen potje met witte deksel en roze letters. Een beetje saai, een knalroze deksel was veel leuker en veel fruitier geweest. Een beetje onhandig is de verpakking wel, want meer dan de helft van het potje is van glas en niet gevuld met blush. Zonde, en daarmee wordt de blush ook wat onnodig groot en zwaar voor in je make-up bag.

Verder is het potje wat onhygienisch, je gaat er zo iedere keer weer in met je vingers. Niet zo fijn. Ik denk dat het ook goed verpakt had kunnen worden in een tubetje, maar dan is het idee van een ‘sorbet’ natuurlijk weg.  Het is wel een stevige verpakking die tegen een stootje kan, en omdat je de deksel er af moet draaien kan er ook geen scharniertje kapot springen.

Het product:
De kleur is in de verpakking echt bosbessen roze, zoals een smoothie, maar wordt lichter op je wangen, een mooie zachtroze die echt perfect is voor de lente. De blush geeft je echt een healthy glow.  Omdat het product zo vloeibaar is, gebruik ik al snel teveel. Pas dus op, je kan dit beter een beetje opbouwen dan dat je teveel gebruikt. Less is more!

Als je de kans krijgt om de blush in de kruidvat te proberen, smeer ‘m dan even uit op je hand. Je zal zien dat er een lichtglanzende roze glow op je hand vormt. Heel erg mooi en heel subtiel. Hier de swatches:

Mijn ervaring:
Ik heb de blush nu twee keer gedragen en het ziet er echt heel natuurlijk uit. Ik heb ook geprobeerd de blush wat sterker aan te brengen met meer product, maar toen kreeg ik wel héle roze wangen. Pas dus op. Met name bij meiden met een lichte huidskleur zal dit denk ik heel mooi staan.

Wat ik vooral fijn vind is dat het er echt heel natuurlijk uitziet. Poederblushes hebben nog wel eens de neiging om echt als een laagje op je wangen te blijven liggen, zeker als je daarvoor ook al hebt afgepoederd.

De geur:
Er is alleen één hele, he-le, héééle grote maar aan deze blush wat mij betreft. De geur!!! Die heeft echt niks met fruity of sorbet te maken als je het mij vraagt. Gatverdegatver, zo chemisch. En het ergste is nog wel dat die geur ook nog een tijdje op je wangen blijft zitten. Laat je neus nou net dichtbij je wangen zitten, haha, dus je bent er letterlijk nog wel even zoet mee. Ruik er dus even aan voordat je dit koopt!

Ik moet zeggen dat het wel persoonlijk is, want ik heb ook al meiden gehoord die ‘m wel heel lekker naar kauwgomballen vinden ruiken. Ik vind ‘m alleen echt veel te chemisch. Het doet me denken aan slimey van vroeger, niet positief.

Conclusie:
Het is vooral een grappig en origineel product dat ook nog mooie kleur afgeeft. Van de geur moet je houden, en voor de prijs hoef je het niet te laten (2,79). Zeker niet met de actie die nu nog geldt bij Kruidvat. Ik raad je zeker aan om de blush even te swatchen!

Voordelen:

  • subtiel van kleur
  • makkelijk aan te brengen en op te bouwen
  • de prijs

Nadelen:

  • onhygiënisch
  • onhandig groot potje
  • de geur!

Cijfer: 7

Getagged , , , ,

10 thoughts on “Review: Blush Sorbet van Essence (Limited Edition Fruity)

  1. Paola schreef:

    Ik heb deze ook en vind de geur echt zalig! Hihi Ben er echt heel blij mee

  2. iwishthaticouldstopthiswishing schreef:

    Ik heb er eentje van de Catrice Hidden World, die lijkt er echt precies op! Als je er per ongeluk teveel van opdoet, merk je het inderdaad wel.. 🙂

    • glamblogmadeli schreef:

      Oke, hebben ze die ook in andere kleuren? Ik vind het namelijk heel fijn dat er geen extra poederlaagje op m’n gezicht ligt! Voordeel van poeder is dan weer dat je het er een beetje af kan vegen, als deze zit, dan zit ‘ie ook, haha!

      • iwishthaticouldstopthiswishing schreef:

        Volgens mij was die ook maar in 1 kleur. Ik weet ook niet of je ‘m nog kan krijgen. Ik heb ‘m uit de uitverkoopbak gevist! 🙂

  3. Lisa schreef:

    lijkt me een erg fijn product! (:

  4. Beauty Koning schreef:

    Ik vind het wel een mooie blush om te zien, grote verpakking vind ik zelf ook weer fijn. 😀 Haha, de geur is inderdaad vervelend, omdat het op je gezicht zit.

  5. BeautyGlitter schreef:

    Ziet er heel leuk uit!

Geef een reactie

